torsdag 10. mars 2011

In The Air She Goes, There She Goes

Da var denne torsdagen snart over, og det er bare to dager igjen til søndag!
Denne dagen starta ekstra tidlig da jeg snakka med min supersjef hjemme i Norge før sola stod opp her i Arizona! Ikke for det, vi står alltid opp før sola her vi da, friskuser som vi er. Det var hyggelig å snakke om nille litt, det er vel noe av det jeg savner mest.. <3

Vel, etter det gikk det slag i slag! 
Julie og jeg hjalp Gry med å mate kyrne og hestene idag, dette er lemping av høy som er stripsa sammen, og en sånn..... dings (i mangel på et bedre norsk ord) veier nok nesten like mye som meg. Så her bygges det muskler hver dag, og hver dag er jeg stiv og støl, så jeg ser helst at det begynner å vises snart.
Ettermiddagen suste avgårde, hadde litt forskjellige aktiviteter..

Jeg dusja Remington da. Det var godt til både meg og ham for vi hadde vel godt over 35 grader her idag. Og verre skal det bli...............
Til kvelds kjørte Nicky, som er en av wranglerne, oss til WalMart. Jeg blir helt tullerusk av utvalget de har av alt her, det er reoler på reoler på reoler.. (Mamma og Pantertante; dere hadde fått klaus der inne).
Jeg synes det er helt fantastisk, litt distraherende, men fantastisk!


Ikke hver dag man ser noe sånt på veiene

Hvis man ser oppe mellom høyet, ligger faktisk Owline


Loading the Truck



Come Josephine, In my flying machine
Vi koser oss på jobb
Kan vi kos?
Remington er glad og fornøyd
Se som han koser seg:)
Crazy Gemgem, hun var på en "villhest" i går og lagde show for gjestene, har to store blåflekker på lårene idag stakkar
Amerikanerne er så søte. Jeg ønsker meg en egen vegg også!

tirsdag 8. mars 2011

Into The Wild

Nok en dag på toppen av fjellet omgitt av masse livsfarlige dyr og insekter.
En helt vanlig dag her i Arizona ;)
Mange edderkopper(tilogmed den dødelige typen!!), noen skorpioner her og der, killing bies og slanger.
Noe har jeg sett, noe vil jeg se og noe håper jeg at jeg ikke ser i det hele tatt.

Vi hadde med oss Niña idag, hun er hunden til Laura og Russell, hun er en utrolig søt liten skapning!
Ble ferdige med trailen før lunsj, og hadde normal dag etter det.
Jeg red Carols hest Cougar i ettermiddag, og mer enn det har jeg ikke tenkt å si om den saken.

Til kvelds tok Laura med oss ut å spise på Chilis som takk for hjelpen, og det var veldig koselig!:)
Så etter en laaang og slitsom dag, skal jeg nå ta kveld.
Kvart over ni.
Jeeeeij!

Niña



meet mr. scorpion


mandag 7. mars 2011

Ain't No Mountain High Enough

Etter ei super helg, var vi tilbake til mandag!
Idag kunne man melde seg frivillig til å jobbe på fjellet, og jeg synes det var godt med litt variasjon i arbeidet så jeg ble med opp. Noen av jentene startet før helga med prosjektet Mountain Trail.
Enkelt forklart går det ut på at vi lager en god sti for hestene å komme seg over fjellet på. Dette innebærer mye fysisk arbeid, og jeg følte meg som den skikkelige friskusen midt oppå fjellet, med ei slags hakkeøkse i handa og steiner som fløy rundt meg.
Det er faktisk veldig lærerikt. Jeg kan faktisk det å lage en sti fra bunnen av nå (som slettes ikke trenger å være så enkelt som man kanskje skulle tro) og tilogmed det å bygge en vannavledertingsegreie er slettes ingen sak for denne jenta.
Jeg vet ikke om sti er et godt ord å bruke på norsk egentlig, og den vanntingen kaller vi water trench.
Greia er, at jeg tror nok jeg må stå for sitteplassene når vi skal ha Påskerenn neste år folkens, for jeg er en mester i alt sånt nå! Jeg må da være familiens friskus-utskudd. Kan ikke skjønne annet ;)

Nothing Compares

Søndag.
Shopping.
Det var Tucson Mall som var eneste punktet på lista for dagens gjøremål.
Det var så ufattelig stort, vi bare gikk og gikk og gikk!
Jeg var som en unge du slipper inn i en godteributikk.
Julie kalte meg Evil Lady på slutten av dagen, jeg har alltid ti gode grunner til å kjøpe noe jeg egentlig ikke trenger, noe min franske venn fikk oppleve ;)
kjoler, siden jeg ikke har noen fra før
skooooooo

forever21



lørdag 5. mars 2011

An Amazing Day

Denne dagen startet med hjertet i halsen.
De av dere som leste gårdagens innlegg om Hunter vil forstå!
Jeg skulle være med en ridetur i morrest, og gjett hvem Carol ba meg om å ri...?
Jodaaa, Hunter!!
Jeg bare stod der å måpte i 30 sekunder mens hodet mitt tenkte.... "hu må ha blitt gæærn". Og for å gjøre ting litt bedre sier a "he WILL try to eat you" (se for deg ansiktet mitt når a sier det) og så etellerannet med at da måtte jeg bare vise ham hvem som var sjefen.
Nå viste det seg at Hunter faktisk er veldig snill, han er en liten ramp, så han prøver seg, men etter litt krangling fungerte vi veldig godt sammen til slutt! Og det gjorde meg veldig glad!

Også fikk vi jentene være med Laura på basketballfinalen i PAC-10 tournament, noe som var fantastisk gøy!
Arizona Wildcats vant, og det var utrolig gøy å få med seg!
Så bars det tilbake til ranchen hvor vi så på mini-rodeoen de har her!
Etter det prøvde Julie og meg å kaste lasso, veel, det var et godt forsøk ihvertfall.

Kvelden ble tilbringt på sofaen med TWILIGHT!
Kunne ikke hatt en bedre dag:)
Russell forteller om de forskjellige stilartene


Kristin i farte

supersjefen Carol








fredag 4. mars 2011

My Favorite

Min lille favoritthest her (joda, alle er like søte) er og blir Hunter.
En nydelig rakker som jeg aldri har tenkt å ri fordi han er en bucking horse på nye ryttere...
Men Hunter og meg koser masse, og han får nok litt ekstra oppmerksomhet!
Han minner meg så om en som jeg var uendelig glad i for mange, mange år siden!

Det er sååå godt å duppe i sola

I love to read letters

Miss Ina F. Jakobsen
White Stallion Ranch
9251 Twin Peaks Road
Tucson
Arizona 85743
U.S.A

torsdag 3. mars 2011

Petting Zoooooooooo

 Jeg har da funnet en liten favorittplass her på ranchen, bortsett fra der hvor hestene er, selvfølgelig!
Det er den supersøtelille dyrehagen som er på gården! En dag i nærmeste framtid når vi rekker å puste, skal vi dra dit å børste minieselene og minihesten!
GJETT OM JEG GLEDER MEG TIL DET DA!
Her kan dere se noen fantastsike bilder av noen fantastiske skapninger siden dere ikke er på denne fantastiske plassen!





 


Disse søte ga Catalina og Yuma litt snacks
Hey Ina, Skal vi ri igjen nå?


NC fikk en godbit av meg
Denne nydelige tassen er Pecos

Søøøøt ja?

Jeg tror du smaker veeeldig godt

kosemomsa


Legg til bildetekst




Du ser ham ikke, men her bor Owlie






Catalina

Ny dag, nye muligheter!
Idag fikk jeg prøve Catalina på to turer, og dette er ei frøken som passer meg godt!
..og det er ikke bare på grunn av navnet!
Kroppen starter å venne seg til det å være en kul cowboy, og det er bra kjenner jeg! Jeg lover dere (hvem det no er som leser dette), westernsalene er flotte å se på og veldig behagelig å ride med, men lette - det er de ikke!! Jeg kommer nok hjem som den muskelklumpen......
Jeg starter å skjønne ting nå, og da er det lettere å ta iniativ til ting.. Jeg trives mye bedre da!

Catalina + Ina, begge navnene betyr faktisk "pure"

tirsdag 1. mars 2011

My body aches

Nok en innholdsrik dag er over, og denne har flydd avgårde. Dagen startet med en breakfast ride, hvor vi rir ut om morningen til en plass hvor gjestene blir servert frokost. Jeg og Dollar var igjen på tur, men nå er kroppen så stiv og støl, så det er et mas å komme seg opp på hesteryggen for øyeblikket.
Så jeg var godt fornøyd med at jeg var ferdig med dagens ridetur.... Heeelt til Carol ba meg om å ta med Oro, som er hvit og veldig vakker, på The Wine And Cheese Ride. Det er en lang tur, og når hver eneste muskel sier au, var den heller ikke så veldig behagelig:)
Så for å rette på dette dro jentene og meg på joggetur (nåja, delvis jogging) når vi var ferdige for dagen, med masse uttøying etterpå. Så nå er jeg spent på kroppen sin tilstand i morgen!
Det kom ei ny jente som frivillig idag, Martha fra Noregs land. Nå er vi totalt 4 nordmenn midt ute i ødemarka, ikke verst det!
Snakka også med søte Martinus idag som hadde bursdag, småguttene mine begynner å bli store gutter!!!

Litt eiere, litt wranglers og frivillige her gitt