tirsdag 13. september 2011

Swimmin' in sunshine!

Jeg kom meg ikke opp i morrest jeg, kroppen var sliten, så Jenny fikk meg opp til lunsj, etter 16 timer med søvn! Jeg ble i bedre form etter litt mat og drikke. Det samme skjedde sist gang, etter like mange dager, så det er nok litt delayed jetlag! Etter lunsj var vi litt spente på været, ettersom vi så skyene rulle innover. Men folk ville ut på tur likevel, men det endte med at vi måtte ut å hente dem i bil, og vi måtte gå med hestene hjemover! Heldigvis var de nære! Godt å være gjest liksom ;)
Vi gjorde også litt landscaping idag, veldig glad for det nå, siden det har regnet i ett sett siden vi blei ferdige på jobb! Kvelden min har gått med til varebestilling, samtidig som Jenny og meg har sett en blodig film!
Nå er det bare å sove søtt snart, fordi vi har en 05:30 start imorgen :)


mandag 12. september 2011

Upon us all a little rain must fall..

Idag åpnet himmelen seg og bestemte seg for at den skulle lage en elv eller hundre her midt i ørkenen! Det skjer så fort, været forandrer seg på sekunder, og plutselig må vi hive gjestene av hestene og få alle unna lynet som herjer rundt oss! Men så gøy det er å kunne være et barn, og plaske litt i dammene etterpå da gitt :)




I know someday we must go....

En av verdens beste hester, Houston, forlatet idag verden. Jeg er veldig glad for at jeg fikk være her og kose ham opp de siste dagene! Du var en koseklump du! <3

søndag 11. september 2011

Busy Bee... Or honey bee...?

Etter tre heftige dager på Kielferga med verdens beste nille, ble det onsdagskveld pakket og gjort klart til å reise til Arizona torsdagsmorgen. Note to self; ikke dra rett fra tredagers heisatur og rett over på en 19 timers reise. Nåvel, nå er jeg framme, og det er utrolig godt å være tilbake :)
Med Miss Holden som midlertidig headwrangler (og en ganske fantastisk en, det må sies!), ble det en hektisk start på oppholdet da vi hadde full ranch i helgen! Jeg hadde glemt hvor hektisk (og varmt!) det kan være her!
Men vettu, det spiller ingen rolle, jeg koser meg sånn med menneskene og hestene her at travle dager er verdt det! Noen mennesker er forsvunnet siden sist, men andre er dukket opp. Resten er stort sett det samme :)

Fredagskveld var Jenny og meg ute å spiste italiensk med Ralph, Gry og Jesse, da fikk jeg raskt med meg at magen min ikke var vant med amerikanske porsjoner lengre, for jeg fikk vel både en og to foodbabyer! Fysøren så mett man kan bli her!
Lørdag var det en 05.00 start, og det gikk i ett kjør hele dagen. Vi fikk også en storm som plutselig banket på døra på ettermiddagen, og det var morsomt og bittelitt skummelt for denne tøffingen. Når du ser at lynet slår ned type 50m fra deg, er man ikke særlig høy i hatten!:)
Kvelden ble tilbrakt på en karaokebar, fikk da testet stemmen litt, det var gøy!
Idag våknet jeg i titida, da synes Jenny jeg hadde sovet aaaalt for lenge, og holdt på å kjede seg ihjel.
Så da lånte vi oss en bil, og la i vei til Tucson Mall hvor vi har tilbringt store deler av dagen!
Ikveld har jeg sittet med jobb, det er litt annerledes å være borte denne gangen, når man har litt å pusle med i butikken også, men det er bare godt det:) Jentene mine hjemme jobber hardt med å få solgt angorasokker...... Har DU vært å kjøpt? Simsalabim, årets lureste julegaver - for det er bare 103 dager igjen! Nemlig:)

Jenny og meg er mørbanka etter to dager med løfting. Snedig hvor fort musklene forsvinner du.

Jeremiah, Katy og Charlotte gjør seg klar til ranchens flaggsermoni!

Miss Holden, ække hu kul så vet ikke jeg!

Laura og Jorge i farta!

Hipphurra for Kristin som har bursdag i daaaag! <3

Ralph og Max kom for å si hei til fotografen

Neida, solen skinner ikke alltid her. Men så mye mere gøy det er når det først regner!

søndag 28. august 2011

Happy birthday to meeeee!

I går fylte denne lille kroppen 24 år! Og en dag som skulle være fylt av flytting og kaos, ble igrunn en Skrivkjempefin bursdag! Med hele storfamilien rundt meg hele tiden, fra morgen til kveld, ble det en super dag! Hipphurra for kaker og kos!



Bilbabes i farta!

På fredag var Emilie og meg ute å spiste middag på stjørdal! Og der var det full fest og stormende jubel! Gågata var fylt med masse stilige biler, og det var musikk og stas! Og alle sammen var hoppende glade, og med fin temperatur ble det en fin kveld å sitte ute og se på folkelivet! Og vi fant ut at bilbabes må være tingen!









torsdag 18. august 2011

Everyone must take time to sit and watch the leaves turn

For en høst det skal bli!
Først ute i september er det tur med verdens beste -nille! Vi skal ta kielbåten, og jeg skal dele lugar med beste Linda, det blir nok fantastisk, som alltid! Ship O Hoi og hælan i taket!
Dagen etter jeg kommer hjem, drar jeg rett til USA igjen, nærmere Arizona! Der la jeg igjen hjertet mitt, og det har jeg tenkt å dra å besøke i to og en halv uke! Jeg gleder meg sånn til å se alle de flotte menneskene og hestene igjen at jeg vet nesten ikke hvilken fot jeg skal stå på!
Det blir nok litt trist å komme hjem, men så kommer jo LOVESHACK på Stjørdal et par dager etterpå, Svein, Aslak og resten av gutta klarer alltid å få litt fart i denne kroppen!
I midten av oktober er det klart for den årlige turen til London, og i år er det Linda og Sonja som er mitt reisefølge! Vi skal kose oss til døde i Europas beste by, og også på Rihanna konsert!
Så, selv om Norge er litt trist og grått, har jeg masse å se fram til! For når jeg kommer hjem fra London, er det jammen meg snart jul <3





onsdag 17. august 2011

The High Chaparral - Ride the Savage Land.



Denne filmen er spilt inn på ranchen joooo, fikk "hjemlengsel" når jeg så den! Heldigvis er det bare 3 uker igjen, så er jeg tilbake <3