mandag 25. juli 2011

Et lys i mørket

   

Idag stengte hele kjøpesenteret halv 6, og jeg dro rett på minnestunden som skulle være på torget på Stjørdal. Det var helt fantastisk mange mennesker der, og det er så givende å se at vi alle står sammen i sorgen. Det har vært en helt spesiell helg, og vi vil aldri glemme de som mistet livet i Oslo og på Utøya <3
  
A german newspaper article says: "Even in their deepest sorrow the norwegians don't get hysterical. They resist the hate. It is amazing to see how politicians and the whole country reacts. They are sad to the deepest thread of their souls. They cry in dignity. But nobody swears to take revenge. Instead they want even more humanity and democracy. That is one of the most remarkable strengths of that little country"

Det har vært fantastisk å sett hvordan våre politikere, ikke minst Jens Stoltenberg har taklet denne situasjonen. Både han og kongefamilien har virkelig fremstått som noen klipper som det Norske folk kan klamre seg til når det blåser som verst. Det er bare å si takk for at vi har slike ledere å se opp til! En virkelig inspirasjon!

søndag 24. juli 2011

Mitt lille land






Den grusomme hendelsen som skjedde i Norge på fredag, vil aldri bli glemt.
Uforståelige ting skjer i verden hver eneste dag... Men i lille Norge...? Tragisk.

torsdag 21. juli 2011

Heit!

Igår fikk jeg være med Silje, som er mammaen til fineste tanteungen, å ri! Hurra!
Det var en vakker skapning ved navn Heit som jeg fikk prøve meg på, og han var en skikkelig godgutt!
Gud, som jeg savner å være omkring hester!
Det var veldig uvant å ri engelsk igjen, det er da så lite å holde seg i ;)



tirsdag 19. juli 2011

Oh, Happy Day!

Idag kom min kjære bil, og vi har vært på tur i hele kveld.
Tidligere idag bestilte jeg også flybilletter tilbake til Tucson, jeg skal dit i september og være litt over 2 uker! Og det er jeg så glad for at jeg har ikke ord! Har litt "hjemlengsel" så det passer fint, Jenny skal også dit da, så det blir gøy med en reunion! <3

Meg og Jenny skal nok en gang på eventyr sammen!

Jeg gleder meg helt VILT til å se alle hestene igjen!

lørdag 16. juli 2011

Ut på tur, aldri sur!

Idag har Ida, Emilie og meg vært på tur i Meråker! Vi pakket sekken full av godsaker og nødvendigheter, og satte kursen mot et vann som heter Brudesløret! Solen var også framme, så det ble en fantastisk dag ute i norsk natur! Etter mye sykdom etter jeg kom hjem, begynner kroppen endelig å fungere som normalt igjen!




Ride with me, baby!

Denne jenta har kjøpt seg ny bil, jeg gleder meg som en unge til at meg og min nye bestevenn skal cruise rundt sammen på tirsdag! SÅ kjedelig å vente!

mandag 27. juni 2011

Big lights will inspire you,F let's hear it for New York

På lørdagskvelden kom vi fram til byen som aldri sover. Da hadde vi på oss gode sko og gikk på en liten oppdagelsesferd i nabolaget som da er, Times Square. Fant oss en restaurant for å spise middag, og merkelig nok var det nordmenn på begge sider av bordet! Norske stemmer i utlandet er så gøy!

Igår stod vi opp så tidlig som vi maktet (10:30!) og da var det Empire State Building og 5th Avenue som stod på listen over hva vi ville gjøre. For ei lita bærte som er redd for høyder er det ikke verst å kunne si at jeg har vært på toppen av verden!
Klarte også å få med oss en ting eller to i bæreposene, koffertene som hadde overvekt fra Las Vegas er selvfølgelig veldig fornøyde med akkurat det!
Når kvelden kom, og etter mye tramping og litt til, kom vi over en kino på vei hjem. Er man i New York og klokka er ti på kvelden og man har lyst til å se Cameron Diaz sin nyeste film - ja, da kan man det! 

Idag våknet vi minst like tidlig, om enda ikke litt tidligere (11:00), og jeg startet dagen med å ringe fineste Naomi som har BURSDAG I DAG! hun sitter i Budapest og leser på sin siste eksamen, og la oss alle sammen krysse armer og bein for at det går hennes vei! Vi bestemte oss for å fortsette der vi slapp i går.
Så idag har vi trasket like mye, gikk opp til Central Park hvor vi spiste og gikk litt rundt. Etter det var tid for å freshe oss opp litt til den kommende Norgesturen, så derfor sitter jeg her nå med nyfarget hår (ja, det er fortsatt blondt, og kanskje litt blondere. iiik) og fransk manikyr på neglene!





Ny kompis :)



Ingen fare for at man glemmer denne filmen!

Just Breathe

fredag 24. juni 2011

And I got some of it back!

Da er siste dagen i Las Vegas kommet, og vi har hatt noen fine late dager her, og er veldig klare for å sette snuten mot New York i morgen! Nå nærmer det seg Norge med stormskritt, og jeg er gleder meg sånn til norsk mat at jeg tenker på det hver gang vi skal spise her :) Ferien har vært flott og innholdsrik, og jeg er så glad for at vi har fått sett så masse! Men nå skal det bli godt å komme hjem å se alle sammen igjen! Timon <3



onsdag 22. juni 2011

Addiction

Okey. Så har lommeboka fått kjent på det å være en gambler, ikke så sikker på at verken den eller jeg er så veldig fornøyd med kveldens utfall! Nåvel, shit happens!
Vi koser oss veldig i Vegas med masse sol og basseng, mat og god drikke! Temperaturen skal nå en ny topp i morgen, så det blir spennende å se hvor mange kilo man svetter bort ;)

tirsdag 21. juni 2011

Savn

Bildet lånte jeg fra Gry :)
Dette er Gry på hesten sin Coup i lilla utstyret hun fikk til bursdagen sin, er han ikke stilig? De skal på rodeo i Las Vegas i juli, de kommer til å rocke!! Skulle ønske jeg var der med dere <3